Metody drukowania koszulek

Ogromną popularnością cieszą się drukowane koszulki. Wykorzystuje się je głównie w celach promocyjnych, ale służą one również indywidualnym projektom, czy też są ozdobą różnego rodzaju imprez okolicznościowych jak imprezy firmowe, wieczory panieńskie i tym podobne.

Wyróżnia się kilka metod drukowania materiału. Koszulki z nadrukiem oprócz przyciągania uwagi powinny być trwałe, stąd dbanie o jak najlepszą jakość nadruku tak pod względem graficznym, jak i pod względem trwałości.

Najlepszą jakość nadruku uzyskuje się poprzez metodę zwaną subli-flock. Jest to niejako połączenie sublimacji materiału z termonadrukiem. Wybraną grafikę drukuje się na papierze transferowym specjalnym tuszem sublimacyjnym. Kolejny krok to nałożenie motywu na folię, która z jednej strony przystosowana jest do tuszu sublimacyjnego, z drugiej do naniesienia na materiał (również bawełnę) za pomocą urządzenia zwanego termoprasą. Następnie pozostaje już tylko umieścić subli-flock w termoprasie i identycznie jak w przypadku termodruku przenieść grafikę na materiał. 

Jedyną wadą tej metody tworzenia koszulek z nadrukiem jest to, że sprawdza się ona i jest opłacalna podczas wykonywania pojedynczych sztuk. W przypadku większej ilości nadruków lepiej sprawdzą się sitodruk lub sublimacja, z tym że ten ostatni sposób przeznaczony jest tylko i wyłącznie na materiały syntetyczne.

Najczęściej zamawianym modelem koszulki z nadrukiem jest zwyczajny, bawełniany t-shirt, który sprawdzi się w wielu sytuacjach. Firmy jednak coraz częściej decydują się na koszulki z nadrukiem typu polo. Są one bardziej eleganckie i tym samym sprawiają wrażenie poważniejszych.

Zdarza się, że dana firma wystawia swoją reprezentację w turnieju sportowym, wtedy to zamówienie będzie dotyczyć nadruku na koszulkach sportowych, a więc wykonanych głównie z materiałów syntetycznych, doskonale nadających się do nadruków sublimacyjnych.

Podmioty mają dzisiaj bardzo duży wybór jeśli chodzi o koszulki z nadrukiem służące promocji. Ogranicza je tylko i wyłącznie wyobraźnia zamawiającego i zasobność portfela.